سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم صفحه لندینگ در طراحی سایت

نکات مهم صفحه لندینگ در طراحی سایت

در مقاله امروز می خواهیم در مورد نکات مهم صفحه لندینگ در طراحی سایت برای شما توضیح دهیم که اهمیت لندینگ در طراحی سایت فروشگاهی و تبلیغات به چه صورت است.

می توانیم بگوییم یکی ابزارهای تبلیغاتی در طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی نقش بسزایی دارد. می توانید یک صفحه لندینگ در زمان طراحی سایت بخواهید تا طراح یک صفحه لندینگ برای شما طراحی کند.

این صفحه لندینگ تاثیر زیادی برای تبلیغات بیزنس شما را دارد که در یک صفحه مجزا طراحی می گردد. این صفحه کمک می کند تا مشتریان و کاربران زیادی را جذب کنید. علاوه بر این باعث می شود ترافیک وب سایت شما بالا برود.

نکات مهم صفحه لندینگ در طراحی سایت

صفحه لندینگ چیست؟

لندینگ پیج یا صفحه لندینگ عبارت است از: یک صفحه در سایت است که به طور اختصاصی و مجزا طراحی می شود که عنوان فرود یا لندینگ یک بازدید کننده است و بازدید کننده در این صفحه فرود می آید و مستقیم وارد می شود. در واقع می توانیم بگوییم یک بنر تبلیغاتی است که شما به جای محیط در فضای مجازی نصب می کنید. که این صفحات لندینگ هر کدام اهداف خاصی را دارند. یکی از این اهداف می تواند فروش بشتر یک محصول یا خدمت شما باشد.

در این صفحات لندینگ می توانید از ابزارهایی استفاده کنید در ادامه به این ابزارها می پردازیم:

ویدئو در صفحات لندینگ

استفاده از ویدئو  می تواند ارائه یا هدف مطلب شما را به آسانی به مخاطبان و کاربران شما انتقال دهد. البته این نکته را همیشه مورد توجه قرار دهید. در موقع استفاده از ویدئو حتما فیلم را بهینه سازی کنید. هم حجم پایین تر باشد و لودینگ سریع تر انجام شود و هم بازدید کننده راحت بتواند فیلم در صفحه لندینگ مشاهده کند.

عناوین

در محتوای این صفحات سعی کنید مختصر و کوتاه باشد و عنوان ها را به صورت فهرست وار در لندینگ قرار دهید. این کار می تواند به شما اطمینان خاطر بدهید که بازدیدکننده عناوین را مطالعه کرده اند. تیتر وار بودن مطالب و محتوا می تواند به بازدید کننده کمک کند کل محتوا را به راحتی بخوانند.

اعتبار صفحه لندینگ

برای اینکه اعتماد کاربران را در صفحات لندینگ بالا ببرید . می توانید گواهی نامه ها یا تقدیرها را در پایین این صفحات قرار دهیم. این امر سبب می شود تا بازدید کننده ها به شما راحت اعتماد کنند و محصولات و خدمات خود را از شما سفارش دهند.

انواع صفحات لندینگ

صفحه فرود  opt in

این صفحات بخش های مختلف یک طراحی سایت حرفه ای مثل هدر ، بادی و فوتر ندارد. در وب سایت های دیگر به صورت بنر تبلیغات می شود و کاربران را به این وب سایت ها هدایت می کنند.

صفحه فرود click through

این صفحات فقط به منظور کلیک کاربران طراحی می شود. تا کاربران با کلیک بر روی این به صفحات مورد نظر انتقال یابند.

صفحه فرود lead generation

این صفحه فرود فقط برای دریافت اطلاعات کاربران طراحی می شود. مثلا این صفحه اطلاعاتی نظیر نام ، آدرس و شماره تماس را کاربران وارد می کند و توسط این صفحه لندینگ اطلاعات کاربران جمع آوری می شود.

اهمیت لندینگ پیج

این صفحات جدا از وب سایت طراحی می شود. به طور کلی طراحی سایت این صفحات خارج از وب سایت شما خواهد بود. که با وجود این صفحات می توانید به راحتی بازاریابی اینترنتی خود را قوی کنید. پس در طراحی این صفحات باید گرافیک بالایی رعایت شود تا کاربران با طراحی خلاقانه بتوانید جذب کنید. با طراحی خلاقانه این صفحات ترافیک وب سایت خود را بالا می برید و در کنار اینها حرفه ای بودن شما را در اینترنت به نمایش می گذارد. همیشه در نظر داشته باشید که لندینگ ها همان بنرهای محیطی در وب سایت شما است.

 

 


آموزش افزونه wp-rocket در طراحی سایت پرسرعت (قسمت سوم)

آموزش افزونه wp-rocket در طراحی سایت پرسرعت (قسمت سوم)

در قسمت های قبلی آموزش افزونه wp-rocket به شما تب اصلی و عمومی این افزونه که مهمترین بخش آن بود را آموزش دادیم و در قسمت دوم آموزش تب پیشرفته را با هم مرور کردیم. در این قسمت سعی داریم تا تب های دیگر این افزونه را به شما آموزش دهیم.

این افزونه به علت پیشرفته بودن و امکانات زیادی که با خود به همراه دارد میتوان به جرات گفت یکی از بهترین از افرونه های افزایش سرعت است که میتوانید از آن استفاده کنید. این افزونه دارای تب های اختصاصی زیادی است که شما به راحتی میتوانید جزئی ترین امکانات را برای افزایش سرعت سایتتان در نظر بگیرید.

 تب دیتابیس

آموزش افزونه wp-rocket در طراحی سایت پرسرعت (قسمت سوم)آموزش افزونه wp-rocket در طراحی سایت پرسرعت (قسمت سوم)

 

این تب قابل نادیده گرفتن است و میتوانید از آن بگذرید و تنظیمات آن را انجام ندهید ولی افرادی که تخصص بیشتری در دیتا بیس دارند میدانند که این تب در بهینه سازی دیتا بیس تاثیر گذار است. قبل از استفاده از تنظیمات این تب از سایتتان نسخه پشتیبان تهیه کنید

Posts cleanup:

این قسمت برای پاکسازی نوشته ها است.در واقع با این گزینه شما نوشته هایی که در پیش نویس ها هستند و یا در زباله دانی قرار دارند را میتوانید پاک سازی کنید

Comments cleanup

این بخش برای پاک کردن دیدگاه ها است این بخش برای پاک کردن دیدگاه های جفنگ و یا در زباله دان است که شما میتوانید در همان پنل دیدگاه ها آن را پاک کنید

Transients cleanup

پاک کردن پیش نویس ها در یا برگه هایی که به صورت پیش نویس و خودکار قرار داده شده اند

Database cleanup

در این بخش شما میتوانید لاگ ها و نویشه های غیر ضروری دیتابیستان را پاکسازی کنید

Automatic cleanup

با فعال کردن این گزینه و تعیین یک بازده زمانی مشخص شما میتوانید تعیین کنید که به صورت خودکار در این تایم ها تمامی دیتیا بیس شما پاک سازی شود

و در انتها میتوانید موارد بالایی که تنظیم کرده اید را اجراکنید

تب پیش بارگذاری

آموزش افزونه wp-rocket در طراحی سایت پرسرعت (قسمت سوم)آموزش افزونه wp-rocket در طراحی سایت پرسرعت (قسمت سوم)

این تب مخصوص ربات هایی است که کار کشش شما را انجام میدهند

Activate preload bot

با این گزینه شما ربات پیش بارگذاری را فعال میکنید که در حالت پیش فرض فعال است . بهتر است این گزینه فعال بماند تا مطالب شما بتواند کش شود و از قبل پیش بارگذاری شود

Sitemap preloading

با فعال کردن این گزینه سایت مپ سایت شما فعال میشود تا این افزونه بهتر بتواند کار خودش را انجام دهد ولی توصیه ما این است که این گزینه غیر فعال باشد!

URL crawl interval

در واقع شما در این قسمت توانایی این را دارید تا فاصله زمانی بررسی بین ربات ها برای بررسی بعدی سایتتان را تعیین کنید

XML sitemaps to use for preloading

اگر برای سایت مپ خودتان میخواهید امکانات بیشتری را فعال کنید میتوانید در این قسمت وارد کنید

تب شبکه تحویل محتوا

آموزش افزونه wp-rocket در طراحی سایت پرسرعت (قسمت سوم)آموزش افزونه wp-rocket در طراحی سایت پرسرعت (قسمت سوم)

کاربرد این تب خیلی جالب است نحوه فعالیت این بخش به این صورت است که اطلاعات سایت شما را در سرور های مختلف جهان بارگذاری میکند تا هر شخصی در هر جایی که قرار دارد بتواند از نزدیکترین سرور به خودش اطلاعات سایت را بگیرید تا سرعت مشاهده آن بالا برود

CloudFlare

Cloudflare یک سایت است که این امکان را برای شما ایجاد میکند البته بیشتر امکانات این سایت به صورت هزینه ای است که میتوانید از قسمتهای رایگان آن استفاده کنید

شبکه تحویل محتوا

این گزینه برای فعال و یا غیر فعال کردن این امکان در سایت شما است

CDN & SSL

با فعال سازی این قسمت شما امکانات cdn را برای برگه هایی که از پروتکل https استفاده میکنند را غیرفعال میکند

جایگزینی نام هاست با

در این قسمت شما میتوانید نام هاستی که به عنوان هاست جایگزین انتخاب کرده اید را تعیین کنید

Rejected files

در این قسمت شما باید آدرس فایل هایی که نمیخواهید از cdn استفاده کنند را وارد کنید

در قسمت های بعدی با تب های انتهایی این افزونه آشنا خواهیم شد.

با طراحی سایت اسپیناس همراه باشید تا از آخرین اخبار ها و امکانات موجود طراحی سایت با خبر باشید.

 


وب سایت های معروف درتوسعه طراحی سایت (قسمت دوم)

وب سایت های معروف درتوسعه طراحی سایت (قسمت دوم)


در این مقاله به از سری مقالات آموزشی طراحی سایت اسپیناس یه ادامه بررسی و معرفی وب سایت های معروف در توسعه طراحی سایت می پردازیم .

AAEAAQAAAAAAAAg8AAAAJGFhMDRkNmMyLTY5M2EtNDgwYS1iMWE4LTk2YThkYTM0ODY4OQ

وب سایت wordpress

یکی از بزرگ ترین وب سایت هایی که در زمینه توسعه طراحی سایت فعالیت داشته و به طراحان وب سایت کمک کرده وب سایت wordpress است .

این سایت یک سایت آموزشی است . و تمام قسمت های یک سایت وردپرسی را در خود دارد .

همچنین این وب سایت هر سوالی که در مورد ورد\رس داشته باشد در این وب سایت جواب آن وجود دارد .

در این سایت تمام پلاگین های وردپرس وجود دارد و توسعه دهندگان می توانند آن را دانلود کنند .

یک بخش هم از این سایت به آموزش طراحی پوسته برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس قرار داده شده .

هم چنین یک بخش مجرا برای توسعه دهندگانی که قصد به روز کردن و رفع مشکلات وردپرس را دارند وجود دارد . که در این بخش توسعه دهندگان با همدیگر تبادل نظر و به اشتراک اطلاعات می پردازند .

این وب سایت به قدری معروف و مهم است که بیشتر طراحان سایت با این سایت اشنایی دارند .

وب سایت css-tricks

سایت css-ttrick یکی از جالب ترین و پر بازدید کننده ترین سایت هایی است که برای آموزش css وجود دارد .

در این سایت روش های گوناگون و منحصر به فردی برای استایل دادن و طراحی کردن عناصر html  وجود دارد .

این سایت همان طور که از نامش پیداست ترفند هایی برای هک کردن css برای کاربران تهیه می کند .

این سایت یکی از محبوب ترین سایت ها برای طرفداران css است . هم چنین به روز رسانی این سایت بسیار خوب است و مدام در حال گذاشتن مطالب جدید و منحصر به فرد است .

وب سایت lynda

این وب سایت یک وب سایت آموزشی است .

در این وب سایت فیلم های آموزشی در حوزه وب بسیار فراوان است .

این آموزش ها با کیفیت بالا ضبط شده و در اختیار کاربران قرار داده می شود .

این وب سایت در همه ی حوزه های طراحی سایت چه گرافیک و چه برنامه نویسی فیلم های آموزشی تهیه می کند .

برای استفاده کردن از این آموزش های مفید فقط کافی است که در وب سایت مشترک شوید .

 


چه المان هایی در طراحی سایت آزاردهنده است؟

چه المان هایی در طراحی سایت آزاردهنده است؟

مقاله امروز طراحی سایت اسپیناس وب در مورد المان هایی است که طراحی سایت برای وب سایت شما به کار برده می شود و این المان ها ممکن است آزاد دهنده باشد.

در ادامه به  سوال چه المان هایی در طراحی سایت آزاردهنده است؟ اشاره خواهیم کرد.

هنگامی که طراحی وب سایت را انجام می دهید باید به نکاتی در مورد اینکه چه قسمت هایی در وب سایت ممکن است طراحی شود که مخاطبان و کاربران این قسمت ها مورد پسند آنها نباشد. در این مقاله به نکاتی اشاره خواهیم کرد که دانستن آنها ضروری و حیاتی است.

المان های کاربردی نباید آزار دهنده باشند!

برخی از ایده هایی که در طراحی سایت به کار گرفته می شود شاید در وهله اول بسیار جذاب باشد ولی بعد از مدتی این ایده های ممکن است آزار دهنده باشد و به جای اینکه مخاطبان و کاربران را جذب کند بیشتر باعث می شود که از تعداد کاربران وب سایت شما کاسته شود و ترافیک وب سایت پایین بیاید.

موسیقی

ممکن است شما به وب سایت هایی برخورد کرده باشید که دارای یک موسیقی پیش زمینه باشد این موسیقی برای همه وب سایت ها مورد پسند نیست و گاها شاید آزار دهنده باشد . برای وب سایت هایی که موزیک و موسیقی یا اینکه رادیویی باشد موسیقی متن مناسب است . در غیر این صورت ممکن است آزاردهنده باشد. در طراحی سایت این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید.

فونت

در طراحی سایت حتما این نکته را در نظر داشته باشید. فونت نوشته ها باید متناسب با وب سایت شما باشد. هنگامی که فونت وب سایت بیش از حد بزرگ باشد برای مخاطبان آزاردهنده خواهد بود. شاید بخواهید با فونت بزرگ مخاطبان را جذب کند اما این کار نتیجه عکس خواهد داشت. یا اینکه بخواهید از فونت های کوچک استفاده کنند این امر هم به همان نسبت فونت بزرگ ممکن است آزاردهنده باشد.

باز شدن پنجره ها

سعی کنید در طراحی سایت از پنجره های بازشونده استفاده نکنید. برخی از وب سایت ها از این پنجره ها استفاده می کنند . این پنجره ها برای مخاطبان شما آزاردهنده خواهد بود.

با رعایت برخی از المان ها به راحتی می توانید ترافیک سایت را جذب مخاطبان بالا ببرید. همیشه به یاد داشته باشید که المان های آزاردهنده باعث می شود مخاطبان وب سایت شما روز به روز کمتر شود.

البته تمامی موارد گفته شده به صورت سلیقه ای است . شاید مدیران وب سایت ها برای هر کدام از این المان هدف خاصی را داشته باشند.

 


11 اشتباه رایج در خصوص سئو قسمت دوم

11 اشتباه رایج در خصوص سئو قسمت دوم

 

امروز در طراحی سایت اسپیناس در خصوص اشتباهات رایج سئو در طراحی سایت و همچنین باور های غلطی که در این زمینه فراگیر است صحبت میکنیم.

 

4-رنک بهتر مساوی است با ترافیک بیشتر :

 

رنک بهتر مطمئنا مهمترین فاکتور است ولی هرکسی که رنک خوب شما را میبیند الزاما از وب سایت شما بازدید نخواهد کرد.

اگر تیتر و توضیحات متای جذابی نداشته باشید مردم خیلی ساده از روی شما میگذرند.

ممکن است شما برای کلمه ای که خیلی مطابقت با کارتان نداشته سئو کرده اید ، یا کلا برای یک کلمه اشتباه بهینه سازی انجام داده اید !

راه حل چیست ؟

کلماتی را سئو کنید که بیشترین مطابقت با محتوا و خدمات وب سایت شما را داشته باشد.

از تیتر ها و توضیحات متای قوی و جذاب استفاده کنید . (البته نباید تیتر ها بی ربط باشند ! این کار میتواند برای شما مضر باشد.)

 

5-صفحات بیشتر مساوی است با ترافیک بیشتر :

 

این یک باور باستانی است که هرچه صفحات بیشتری در وب سایت باشد بیشتر باشد ترافیک بیشتری می گیرید.

درست است محتوای بیشتری دارید ولی برای گوگل مهم نیست !.

در ضمن در 92 ? مواقع بازدید کننده صفحه ی جدیدی به غیر از صفحه ای  که جست و جو کرده است باز نمیکند.

 

 اشتباه رایج سئو

 

6-همیشه از کلمات کلیدی در انکرتکست ها استفاده کنید :

 

گوگل از انکر تکست ها برای این که بفهمد محتوای یک صفحه چیست استفاده میکند.معمولا وب مسترها یکسری از کلمات کلیدی را به طور مداوم در محتوا به کار میبرند که این کار میتواند مضر باشد.انکر تکست ها باید در راستای محتوای شما باشند نه در راستای اهداف سئو .

به همین دلیل اگر گوگل متوجه کلک شما شود شما را مجازات خواهد کرد.

معنی این جمله این نیست که از کلمات کلیدی در انکر تکست ها استفاده نکنید ، زیاده روی نکنید.

ادامه دارد …