سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فاکتورهای میزبانی سایت در سئو سایت (قسمت دوم)

فاکتورهای میزبانی سایت در سئو سایت (قسمت دوم)

در قسمت اول درباره آپ تایم و داون تایم صحبت کردیم و گفتیم تنها طراحی سایت برای سایت شما و سئو شما کفایت نمی کند و وجود هاست قوی و یک سری از فاکتور های میزبانی هاست هم در سرعت سایت و سئو سایت شما تاثیر دارد. در این قسمت در مورد باقی موارد میزبانی سایت و نکات آن صحبت میکنیم

تاثیر سرعت هاست شما در سئو سایت

گوگل معمولا سعی میکند عوامل مهمی که در رتبه دهی سایت ها تاثیر زیادی دارد را مخفی نگه دارند و در واقع الگو ریتم را لو ندهند ولی گوگل در سال 2010 به صورت کاملا صریح اعلام کرد که سرعت بار گذاری صفحات یکی از مهمترین عوامل در رتبه دهی گوگل است.

نباید این نکته را فراموش کرد که گوگل بیش از 200 فاکتور دارد که از آن ها برای رتبه دهی سایت هایش استفاده میکند ولی وقتی از سمت گوگل سرعت سایت یکی از عوامل تاثیر اعلام میشود نمیتوان از آن به این راحتی گذشت و آن را نادیده گرفت

  • برای اندازه گیری سرعت سایت شما میتوانید از سایت gtmetrix استفاده کنید

سرعت سایت بعد از طراحی سایت باید چقدر باشد؟

خب ما گفتیم که سرعت سایت یکی از عوامل تاثیر گذار در سئو سایت است. ولی نگفتیم سرعت سایت باید چقدر باشد که از نظر گوگل خوب باشد!!

به صورت متوسط میتوان گفت سرعت ایده آل در یک سایت 5 ثانیه است. در واقع تحقیقات نشان داده است که بازدید کنند گان بیشتر از این تایم منتظر دیدن سایت نمیشوند و آن را ترک میکنند.

این نکته را فراموش نکنید سرعت پایین سایت تنها به هاست شما ارتباط ندارد بلکه به طراحی وب سایت ضعیف و کدنویسی های اشتباه… هم میتواند مرتبط باشد.

این ترک کردن کاربر بعد از باز کردن سایت هم یکی از عوامل مهم در سئو سایت سایت که خب یکی از عوامل تاثیر گذار آن همین سرعت لود صفحه است.

یکی دیگر از عوامل مهم در سرعت حجم صفحه است که با کم کردن آن میتوانید سرعت خوب هم داشته باشید.

اگر از طراحی سایت حرفه ای خود اطمینان دارید و متوجه شده اید که علت سرعت لود سایت شما به هاست ارتباط دارد حتما برای انتقال سایت به یک هاست دیگر اقدام کنید.

موقعیت جغرافیای سرور شما تاثیر آن در سئو سایت

علاوه بر محتوای مرتبط و سئو که شما روی سایت خودتان انجام داده اید تا در کلمات کلیدی خودتان در جستجو گوگل یافت شوید موقعیت جغرافیایی هاست هم در نتیجه گوگل تاثیر گذار است. به عنوان مثال جستجویی که انگلستان انجام میشد نتایج آن بیشتر در سایت ها انگلستان یافت میشود.

یکی از عوام مهم در تعیین مکان جستجو ip آدرس شما و هاست است. بنابر این سایتی که در ایران اول است ممکن است هنگامی که شما از vpn استفاده میکنید دیگر اول نباشد.

در کنسول گوگل میتوانید کشور هدف را تعیین کنید در این صورت این که هاست شما در کشوری است دیگر مهم نیست.

نتیجه گیری تاثیر هاست در سئو

در انتها میتوان گفت که عوامل خیلی زیادی بر سئو سایت تاثیر گذار هستند که هاست یکی از این عوامل است. فراموش نکنید در سئو حرفه ای برای طراحی سایت فروشگاهی  تمامی عوامل در سئو اهمیت دارند و نمیتوان از یکی از آن ها هم گذشت

با طراحی سایت اسپیناس همراه باشید.

فاکتورهای میزبانی سایت در سئو سایت