سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت چند زبانه

 

طراحی سایت چند زبانه


با توجه به اینکه تمامی روابط بین افراد و شرکت های موجود در جهان به سمت ارتباطات مجازی میرود داشتن سایتی که امکان چند زبانه داشتنه باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. این موضوع را هم باید در نظر گرفت که روابط بین المللی جزء موارد بسیار مهم هر شرکتی است. یکی از راه های معرفی یک شرکت به تمام جهان چند زبانه کردن سایت است. با این کار میتوانید در سراسر جهان بازدید کننده های خود را داشته باشید و روابط کاری خود را افزایش دهید.

امروزه به علت قابلیت هایی که وردپرس در اختیار کاربران خود قرار میدهد بیشتر سایت های موجود توسط وردپرس طراحی میشود. از قابلیت هایی که وردپرس در اختیار شما قرار میدهد وحود پلاگین های مختلفی است که برای کاربرد های مختلفی طراحی گردیده اند.

یکی از این افزونه ها که میتواند به چند زبانه کردن سایت شما کمک کند افزونه ای به نام wpml است. این افزونه با اضافه کردن فیلدهایی امکان چندین زبانه کردن سایت را به شما میدهد. این افزونه امکان استفاده از 40 زبان دنیا را امکان پذیر میکندو کاربر فقط کافی است با کلیک روی زبان مورد نیاز خودش سایت را با آن زبان مشاهده کند.

میتوان گفت این افزونه بهترین افزونه برای چند زبانه کردن یک سایت است.هم چنین این افزونه یک مترجم عالی متن است که به شما پیشنهاد هایی را برای ترجمه کلید واژه هایتان را میدهد.

از مهمترین ویژگی این افزونه که آن را فراگیر کرده است سازگاری آن با تمام قالب های استاندارد وردپرس است.  همچنین افزونه wpml به شما امکان این را میدهد تا به راحتی سایت های فروشگاهی و تجاری خود را به صورت ووکامرس طراحی کرده اید را توسط این افزونه چند زبانه کنید. و به سادگی از محصولات و قیمت محصولات… پشتیبانی میکند.

در پایین تصویری از صفحه این افزونه مشاهده میکنید:

از قابلیت های اصلی این افزونه میتوان موارد زیر را بیان کرد:

  1. میتوانید بدون اینکه نیاز به کد نویسی خیلی زیادی داشته باشید سایت خود را کد نویسی کنید
  2. میتوانید برای هرکدام از زبان ها مدیریت جداگانه و منظمی داشته باشید
  3. میتوانید با قالب های خودتان و در محیط مدیریتی آن ها چند زبانه را مدیریت کنید.
  4. امکان آپدیت دارید و با گذشت زمان از امکانات آن استفاده کنید.
  5. با اینکه خیلی افزونه ها هنوز از فارسی به صورت کامل پشتیبانی نمیکنند ولی این افزونه کاملا از فارسی پشتیبانی میکند
  6. این افزونه با تمام نسخه های وردپرس سازگار است
  7. میتوانید بر روی هر قالبی که به صورت استاندارد طراحی گردیده است این افزونه را اجرا کنید
  8. میتوانید مطالب سایت خودتان را به صورت حرفه ای و اختصاصی ترجمه کنید
  9. میتوانید ترجمه های خود را داخل دیتابیس ذخیره و آن را فراخوانی کنید و مجددا ازش استفاده کنید
  10. شما میتوانید با این افزونه هر تعداد که نیاز داشته باشید زبان به سایت خود اضافه کنید
  11. شما میتوانید برچسب ها و دسته بندی ها و طبقه بندی هایی که برای سایت خودتان تعریف کرده اید را ترجمه کنید
  12. قابلیت تعیین سطوح دسترسی به افرادی که وارد پنل میشوند و اینکه چه کسانی میتوانند ترجمه را انجام دهند.
  13. قابلیت گذاشتن لوگو در هر کدام از زبان های سایت به صورت جداگانه
  14. و بسیاری از قابلیت های دیگر….

پیشنهاد اسپیناس به شما برای ترجمه سایت خود و طراحی سایت چند زبانه استفاده از افزونه wpml است.

در مقالات بعدی منتظر آموزش کامل استفاده از این افزونه باشید.

 

 


طراحی سایت را با قالب های آماده انجام ندهیم!

طراحی سایت را با قالب های آماده انجام ندهیم!


امروز در اسپیناس می خواهیم در مورد قالب آماده صحبت کنیم و چرا این که طراحی سایت شما باید اختصاصی باشد! و طراحی سایت را با قالب های آماده انجام ندهیم !اگر تازه وارد دنیای وب ها و علی الخصوص طراحی سایت شده اید و می خواهید یک وب سایت را طراحی کنید! برای طراحی وب سایت درنگ کنید! ابتدا مقاله زیر را بخوانید و بعد طراحی سایت را شروع کنید.

قالب آماده وب سایت

قالب های آماده برای طراحی سایت یعنی این که قالب های از قبل ساخته شده وجود دارند که به صورت پولی و فری در اینترنت وجود دارد. قالب های آماده به صورت فری و رایگان را می توانید از وب سایت های مختلف دانلود کنید اما قالب های پولی در فروشگاه هایی که برای فروش قالب هستند می توانید تهیه کنید. این قالب های آماده نیاز به دانش کدنویسی و برنامه نویسی ندارد و با هزینه کم و سریع می توانید طراحی سایت انجام دهید.

تفاوت قالب اختصاصی با قالب آماده

برخی از افراد از قالب های آماده استفاده می کنند به دلیل این که هزینه های قالب آماده پایین می باشد یا این که رایگان است. این افراد فقط به هزینه های پایین فکر می کنند شاید بتوانند با هزینه های پایین را طراحی کنند اما بین 6 ماه تا یک سال، این موضوع را متوجه می شود که استفاده از قالب های آماده دارای معایبی است مثلا تصور کنید که یک شخص با هزینه های چند برابر از کسی که از قالب آماده استفاده می کنند برای طراحی سایت هزینه کنند و یک شخص از قالب آماده استفاده کند. در آینده تفاوت آنها مشخص می شود و شخصی که قالب اختصاصی برای وب سایت خود انتخاب کرده است به راحتی سود آن را دریافت خواهد کرد. در ابتدا شاید استفاده از قالب های آماده برای شما جذاب باشد ولی در ادامه خواهید درک کرد که با مشکلات متعددی همراه خواهد بود.

معایب قالب های آماده

  • قالب سایت شما با سایت های دیگر مشابه خواهد بود
  • دارای انعطاف پذیری کمتری در برابرتغییرات دارد حتی ممکن است تغییری را نتوانید انجام دهید
  • تغییرات در قالب را نمی توانید انجام دهید
  • سرعت لودینگ سایت پایین است به همان اندازه که فونت ها زیباست باعث کاهش سرعت می شود.
  • امکانات مازاد برای این قالب ها قابل دسترسی نیستند.
  • کپی رایت نمی توانید متعلق به خود بسازید.
  • هر چقدر شخصی سازی شود باز هم طرح شما اختصاصی نخواهد شد.
  • کیفیت قالب های آماده رایگان بسیار پایین است.
  • پشتیبانی مناسب برای این قالب های صورت نمی گیرد.

ارزش وب سایت شما

در دنیای اینترنت وب سایت شما ، هویت شما را می سازد. در ابتدا شاید استفاده از قالب های آماده برای شما مشکلی به وجود نیاورد اما اگر شما یک شرکت یا سازمانی هستید که در حال رشد یا پیشرفت هستید. حتما باید به خاطر داشته باشید که یک طراحی وب سایت می تواند باعث پیشرفت روز افزون شما گردد. همچنین می توانید هویت یک وب سایت را متعلق به خود کنید. زمانی که کاربر به وب سایت شما مراجعه می کند این حس را به او منتقل می کنید که وب سایت شما یک هویتی دارد و با سایر وب سایت ها از نظر گرافیکی متفاوت است. علاوه بر این شما هر زمان که می خواهید می توانید قالب وب سایت خود را ویرایش کنید و این تغییرات در حال رشد بودن شما را به خوبی کاربر درک خواهد کرد.


با خرید دامنه ، طراحی سایت را شروع کنیم!

 

با خرید دامنه ، طراحی سایت را شروع کنیم!

دامنه Domain

در ابتدا برای طراحی سایت نیاز به داشتن دامنه است در واقع دامنه همان آدرسی است که سایت شما قرار دارد. هر دامنه یک اسم را به خود اختصاص می دهد که دو بخش دارد در بخش اول که همان نام است و یک پسوند را به خود اختصاص می دهد. نام دامنه می تواند اسم نام تجاری یا نام شرکت شما باشد. انتخاب دامنه اولین قدم در طراحی سایت است. در انتخاب دامنه باید بسیار دقیق باشید که هویت سایت شما را برای برندسازی تداعی می کند. اگر در انتخاب دامنه دقت نکنید بعدها دچار مشکل خواهید شد. با انتخاب درست و صحیح برای جذب مشتریان بسیار حائز اهمیت است که حتی می تواند یکی از مهمترین اقدامات برای تبلیغات و بازاریابی شما محسوب شود.

انتخاب دامنه باید کاربرپسند و مختصر باشد حتی به طوری که باید در ذهن مشتریان هم تداعی می کند. در کنار این ها با انتخاب خوب دامنه برای موتورهای جستجوگر نیز حائز اهمیت است.

هر دامنه دارای دو بخش است که با نقطه جدا می شود دامنه های ایرانی با پسوند .ir شناخته شده هستند. برای کسب اطلاعات در مورد دامنه می توانید Whois  بگیرید. در مورد  Whois  توضیح کوتاهی می گوییم یک پایگاه داده است که برای ثبت دامنه است. با جستجوی یک دامنه در این پایگاه داده به راحتی اطلاعات مربوط به DNS ها ، مشخصات مالک دامنه، آدرس و شماره تماس و حتی ریجسترار هم می توانید به دست آورید.

معرفی پسوندها

.com به معنی تجاری است که مخفف Commercial است یکی از پرکاربردترین پسوند برای دامنه وب سایت ها در دنیا می شود که به صورت بین المللی است

.net به معنی شبکه است که مخفف Network می باشد این پسوند بیشتر برای شرکت هایی که ارائه دهنده خدماتی نظیر اینترنت یا شبکه هستند این پسوند را انتخاب می کنند

.org به معنی سازمان است که مخفف Organiztion می باشد. این پسوند را برای سازمان ها و تشکیلاتی که تجاری نیستند مورد استفاده قرار می گیرد.

.irمخفف Iran می باشد که این پسوند نشان دهنده دامنه های داخل یک کشور است. دامنه هایی با پسوند کشورها با تابعیت همان کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

.edu به معنی آموزش است که مخفف Education می باشد. این پسوند برای دامنه هایی که مربوط به آموزش است مورد استفاده قرار می گیرد دامنه هایی که با این پسوند هستند پایگاه های آموزشی می باشند.

.gov به معنی دولتی است مخفف Goverment می باشد برای نهادهای دولتی استفاده می شود .

.biz به معنی تجارت است مخفف کلمه  Business است این پسوند برای دامنه های که به صورت الکترونیکی تجارت می کنند.

.info به معنی اطلاعات است مخفف Information می باشد. برای پایگاه اطلاعاتی مورد استفاده می شود

DNS دامنه

DNS دامنه مخفف کلمات Domain Name System است برای هر دامنه یک هاست و فضای میزبانی باید وجود داشته باشد به عنوان مثال یک خانه را در نظر بگیرید DNS ها همان آجر های خانه هستند. برای تنظیم های DNS بر روی هاست اسپیناس باید به صورت زیر تغییر یابد.

ns1.espinasweb.com

ns2.espinasweb.com

Sub Domain

بعد از انتخاب یک دامنه می توانید برای دامنه ای که انتخاب کرده اید زیر دامنه هایی را داشته باشد. برای زیر دامنه ابتدا نام زیر دامنه نوشته می شود که با یک نقطه از دامنه اصلی جدا می شود مثلا برایطراحی سایت شرکت اسپیناس برای طراحی وب سایت از دمو به صورت آنلاین استفاده می کند و دمو را بر روی Sub Damin  ست می کند که کاربران همزمان با پیاده سازی وب سایت می توانند مشاهده کنند.


نکات مهم در طراحی سایت جهت افزایش سرعت سایت !

“چرا انقدر سرعت سایت پایینه ! ، مشکلی هست تو طراحی سایت ؟ ”   تقریبا غیر ممکنه که سایت داشته باشید و اینو از یکی نپرسیده باشید :[

امروز 10 تا نکته بسیار مهم رو در طراحی وبسایت میگم  که تو سرعت سایت شما بسیار حائز اهمیت هستند.

1- کاهش دفعات درخواست HTTP :

طبق آمار یاهو تقریبا 80 درصد زمان بارگذاری کامل صفحه وبسایت شما ، مربوط به دانلود قسمت های مختلف شامل تصاویر ، لود کردن استایل ها ، فلش ها ، اسکریپت ها و… میشود. برای دانلود هر کدام از المان های بالا یک درخواست HTTP  داده میشود.

پس هرچه المان ها و بخش ها وبسایت بیشتر و پر محتوا تر باشد ، وبسایت قاعدتا کند تر خواهد بود.

اگر نکته بالا رو به عنوان پایه و اساس سرعت وبسایت ها در نظر بگیریم ، راه افزایش سرعت لود ، ساده سازی وبسایت است.

المان های مختلف موجو در هر صفحه رو ساده سازی کنید ( کمتر کنید)

تا حدی که ممکن است از CSS  به جای تصاویر و محتویات گرافیکی استفاده کنید.

در انتها تمامی CSS ها و استایل های موجود را در یک فایل بگذارید.

تعداد script ها رو کاهش بدید و حتما از آنها در انتهای صفحه قبل از بسته شدن تگ body   استفاده کنید.

به یاد داشته باشید وقتی موضوع به وبسایت ها میرسه هرچی وبسیات لاغر تر (کم حجم تر ) باشه بهتره !

 

نکته اصلی : یک برنامه درست و حسابی برای وبسایت خود بنویسید و محتوای اضافی و بی فایده را از تمامی صفحات حذف کنید. با این ار درخواست ها HTTP  را کاهش داده و افزایش سرعت را حس خواهید نمود.

به طور کلی استفاده بیش از حد از تصاویر ، فلش ها ، انیمیشن ها و… در طراحی سایت ، شاید باعث زیباتر شدن بشن ولی در نهایت سرعت اهمیت بالاتری از افکت های بی فایده داره.

 

سرعت سایت پایین به خاطر عکس زیاد !

در قسمت بعدی در خصوص کاهش سرعت پاسخ سرور ها توضیحاتی میدم.


نقش وب مستر در طراحی سایت

امروزه در دنیای قدم می زنیم که پر از تکنولوژی های جدید و مدرنی است که به واسطه این تکنولوژی با شغل های جدیدی هم روبرو هستیم.  یکی از شغلها می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم وب مستری است و در مورد نقش آن در دنیای طراحی سایت می پردازیم برای درک بهتر موضوع سوالاتی را مطرح می کنیم و در ادامه به پاسخ این سوالات می پردازیم:

  • اصلا وب مستر کیست؟
  • چه نقشی در طراحی وب سایت دارد؟
  • چه وظایف را به عهده دارد؟

برای جواب این سوالات  مطالب زیر را مطالعه کنید.

وب مستر کیست؟

وب مستر به کسانی می گویند که مدیران وب سایت هستند و یا افرادی هستند که در مدیریت یک وب سایت نقش اساسی ایفا می کنند. در واقع می توانیم بگوییم وب مسترها همان مدیران سایت هستند. وب مسترها مدیریت محتوای وب سایت را به عهده دارند. تمامی فن های طراحی وب سایت ،کدنویسی و همچنین برنامه نویسی آشنا می باشد.

نقش وب مستر

وب سایت های بزرگ توسط گروهی مدیریت می شود که وب مستر بیشتر نقش ناظر را برعهده دارد و نظارت بر تمامی کارهایی که برای مدیریت وب سایت انجام می شود را به عهده دارد مثلاً مسئول بخش روابط عمومی زمانی که این بخش را در دست دارد و کارهای مربوط به این بخش را انجام می دهد وب مستر فقط نظارت بر روی کار این بخش را دارد ولی در وب سایت های کوچک چنین نیست . مدیریت در وب سایت های کوچک توسط وب مستر یا همان صاحب سایت هستند. علاوه بر مدیریت سایت و نگهداری آن ، توسعه وب سایت هم بر عهده دارند.

 

وظایف وب مستر

در طراحی سایت وب مستر نقش های متنوعی را برعهده دارد به طوری که نقش آن با هدف وب سایت هم تغییر می کند. علاوه بر این طیف گسترده ای از وظایف را برعهده دارد.

  • بررسی سایت های پربازدید کننده
  • درک خواسته و نیاز کاربران و بازدیدکنندگان
  • بررسی کلمات کلیدی در موتورهای جستجوگر
  • دیتا بیس کاربران
  • بررسی لینک های وب سایت
  • بالا بردن وب سایت در موتورهای جستجو
  • بهینه سازی سایت
  • بروز رسانی سایت و صفحات داخلی
  • برررسی ارسال مطالب جدید به روی سایت
  • بررسی عنوان های سایت
  • بهیود رابط کاربری
  • بهبود صفحات و دسترسی راحت کاربران