سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو داخلی برای افزایش رتبه گوگل

سئو داخلی برای افزایش رتبه گوگل

حتما شما هم مانند همه افرادی که سایت دارند دنبال این هستید که در نتایج جستجو گوگل یافت شوید و افزایش بازدید کننده داشته باشید.به نظر شما تنها با طراحی سایت به این هدف میرسید؟

سئو داخلی برای افزایش رتبه گوگل

داشتن یک سایت منجر به رسیدن شما به رتبه اول یا حتی صفحه اول گوگل هنگام سرچ در گوگل میشود؟وجود کلمات کلیدی در این بین چقد اهمیت دارد؟برای جواب تمامی این سوال ها این مقاله را بخوانید تا با تکنیک سئو داخلی و اهمیت آن آشنا شوید

سئو داخلی برای افزایش رتبه گوگل

به طور کلی نحوه آشنایی گوگل با سایت شما بر اساس کلمات کلیدی تعریف شده توسط شما است.گوگل برای تشخیص سایت شما و زمینه فعالیت سایت از یک سری شاخص ها استفاده میکند که شما برای فهماندن به گوگل باید از دو روش سئو داخلی (one-page seo) و سئو خارجی (off-page seo) استفاده کنید در این مقاله سعی میشه بیشتر روی سئو داخلی تمرکز کنم تا شما را با این قسمت مهم از سئو آشنا کنم.

چرا به سئو داخلی احتیاج داریم و این سئو انقدر اهمیت دارد؟

یکی از افرادی که الگوریتم گوگل را طراحی کرده است بعد اصلاح نسخه الگوریتم پاندا گفت:

“موتور های جستجو همان الگوریتم ها هستند که دارای شاخص های زیادی برای تعیین رتبه سایت دارند و این که تعیین کنند کلمه کلیدی شما چیست پس ما باید کاری کنیم که برای الگوریتم کار را راحت کنیم و به آن بفهمانیم کلمه کلیدی صفحه شما چیست تا هنگام سرچ آن را برای خواننده به نمایش بگذاریم”

بعد از این حرف به این موضوع فکر کنید که چرا سایت شما در تنایج جستجو گوگل یافت نمیشود؟

دلایل زیادی وجود دارد ولی اگر سئو سایت شما جزء کارهای کم الویت شما است پس مهم ترین دلیلش همان سئو پایین سایت شما است.با توجه به این که گوگل از الگوریتم برای نتایج خودش استفاده میکند پس سئو هم از یک سری الگوریتم پیروی میکند که با رعایت این ویژگی ها سایت شما راحت سئو میشود.

درست است که امروزه گوگل فقط به سئو داخلی برای افزایش رتیه سایت اهمیت نمیدهد و مسائلی مثل فعالیت شبکه های اجتماعی، بک لینک ها ، … هم اهمیت دارند ولی در این مقاله ما تمرکزمون روی سئو داخلی است چون سئو داخلی جزء روش های طبیعی و هوشمندانه برای سئو سایت است و باعث میشود خیلی راحت گوگل کلمه کلیدی شما را پیدا کند و در نتایج جستجو اش نشان دهد.البته این را هم نباید فراموش کرد که سئو خارجی هم از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است و نباید از آن غافل شوید

سئو داخلی برای افزایش رتبه گوگل

یک چیزی که خیلی اهمیت دارد قدرت محتوا است.میتوان محتوا را با این اصطلاحبیان کرد : “محتوا پادشاه است”

محتوا نویسی و نحوه نوشتن محتوا هنگام سئو یک سایت از اهمیت زیادی برخوردار است این که صفحات شما دارای تصویر و فیلم و لینک های مفید و … هست یا نه خیلی مهم است.شما با فیلم و تصاویر بازدید کنندگان را درگیر سایت خودتان میکنید و با لینک های مفید آن ها ره به سایت های معتبری ارجاع میدهید

فراموش نکنید داشتن یک سایت با سئو مناسب زمان بر و وقت گیر است. شما با چند روز کار روی سایت به نفرات اول گوگا نخواهید رسید.

با طراحی سایت اسپیناس همراه باشید.


بهینه سازی سئو در طراحی سایت

بهینه سازی سئو در طراحی سایت

بهینه سازی سئو در طراحی سایت در واقع یادگیری جهت بهینه سازی برای جستجوگرهاست.این راهنما مقدمه ای بر بهینه سازی موتورهاو یک تاکتیک بسیار مهم در طراحی سایت برای ترافیک سایت شما خواهد بود.

بهینه سازی موتور جستجو فرایند بهینه سازی صفحات وب و محتوای آنهاست ،که توسط کاربران جستجو می شود که شرایط مربوط به وب سایت شما را به راحتی قابل کشف می کند.

اصطلاح SEO همچنین روند ساخت صفحات وب را برای نرم افزار فهرست بندی موتور جستجو، که به عنوان “خزنده ها” شناخته می شود، برای پیدا کردن، اسکن و رتبه بندی سایت شما توصیف می کند.

چرا باید درباره جستجوگرها مراقب باشیم؟

هر روز میلیاردها جستجوی آنلاین انجام میشود. این به معنی  مقدار زیادی از ترافیک خاص و با اهداف بالا است.

بسیاری از مردم برای محصولات و خدمات خاص با هدف پرداختن به این موارد جستجو می کنند. این جستجوها معمولا شناخته شده اند . مردم در جستجوی چیزهایی هستند که به طور مستقیم با کسب و کار شما ارتباط دارد.

فراتر از آن، چشم انداز شما نیز در جستجوی انواع چیزهایی است که فقط به تجارت شما وابسته است. این فرصت های بیشتری را برای ارتباط با آن افراد فراهم می کند و به سوالات خود پاسخ می دهد، مشکلاتشان را حل می کند و برای آنها یک منبع قابل اعتماد می شود.

مهم است که توجه داشته باشید که گوگل مسئول اکثر ترافیک موتور جستجو در جهان است. این ممکن است از یک صنعت به یک دیگر متفاوت باشد،

اما احتمال دارد که Google در بازیابی نتایج جستجویی باشد که کسب و کار یا وب سایت شما در آن نمایش داده می شود، اما بهترین شیوه های ارائه شده در این راهنما به شما کمک می کند سایت خود و محتوای آن را در سایر موتورهای جستجو نیز رتبه بندی کنید.

در ادامه

گوگل به دنبال صفحاتی است که حاوی اطلاعات با کیفیت بالا و مرتبط با پرس و جو جستجوگر هستند.

الگوریتم گوگل با استفاده از «خزیدن» (یا خواندن) محتوای وب سایت شما و ارزیابی (الگوریتمی) تعیین می کند که آیا محتوای مربوط به آنچه جستجوگر جستجو می کند، براساس کلمات کلیدی آن و سایر عوامل (شناخته شده به عنوان «سیگنال های رتبه بندی») .است یا نه؟!

گوگل کیفیت “را با تعدادی از ابزارها تعیین می کند، اما یک پیوند پروفایل سایت – تعداد و کیفیت سایر وب سایت هایی که به یک صفحه و سایت به طور کلی پیوند دارند – یکی از مهمترین هاست.

به طور مداوم، سیگنال رتبه بندی اضافی توسط الگوریتم گوگل ارزیابی می شود تا تعیین کند که کدام سایت رتبه بندی خواهد شد.

مقدار محتوا منحصر به فرد یک سایت (در مقایسه با محتوای ناقص یا تکراری و کم ارزش) اهمیت ویژه ای دارد.

در واقع صدها عامل رتبه بندی وجود دارد که الگوریتم گوگل در پاسخ به جستجو ها در نظر گرفته است.

این راهنمای در نظر گرفته شده برای ارائه به عنوان مقدمه ای برای جستجوگرها بود.


10 مورد از مزایای استفاده از وردپرس در طراحی سایت

10 مورد از مزایای استفاده از وردپرس در طراحی سایت

وردپرس یکی از محبوبترین نرم افزارهای وبلاگ نویسی و طراحی سایت در بازار است.در طول چندسال گذشته،وردپرس تبدیل به یک نرم افزار مدیریت محتوا برای وب سایت های غیروبلاگ نویسی شده است.در اینجا 10 دلیل مهم برای اینکه چرا وردپرس بسیار محبوب است را بیان می کنیم.

1?راحتی در استفاده

وردپرس بسیار آسان است و یک رابط بصری دارد.در آن اضافه نمودن صفحات ،تصاویر و… میتواند به سرعت انجام شود.

2?وب سایت شما را در هرکامپیوتر مدیریت میکند.

وردپرس مبتنی بر مرورگراست ،شما میتوانید از هر کامپیوتر متصل به اینترنت واردشوید وسایت خود را مدیریت کنید.

3?ویرایش بدون نیاز به  HTML ویا FTP

وردپرس یک سیستم مستقل است و نیازی به نرم افزارهای ویرایش htmlندارد شما میتوانید بدون نیاز به HTML یا FTPیک صفحه جدید دارای تصاویر،فایل های ویدئویی،گالری و… ایجادکنید.

4?علاقه موتورهای جستجو به سایت های وردپرسی

کدهای وردپرس بسیار تمیز و ساده است و موتورهای جستجورا برای خواندن و فهرست محتوای سایت آسان میکند.علاوه براین هرصفحه میتواند کلمات کلیدی،متتگ،توضیحات و عنوان خود را اشته باشد و برای کلمات کلیدی خاص بهینه سازی شود.شما همچنین میتوانید از برچسب ها برای بهینه سازی موتور جستجوگر خود استفاده نمایید.

5?کنترل آسان سایت

باوردپرس شما کنترل سایت خود را داریدو میتوانیدبه راحتی بروزرسانی های خود را انجام دهید.

6?عملکرد سایت خود را با پلاگین گسترش دهید

آیا می خواهید یک تقویم رویداد، گالری ویدئو، توییتر، فیس بوک و.. به سایت خود اضافه کنید؟ وردپرس این امکان را با افزونه ها می سازد که اکثر آنها رایگان هستند یا بسیار منطقی هستند.

7? چند کاربر را داشته باشید

به عنوان یک مدیر سایت وردپرس، می توانید چندین کاربر را برای وب سایت تنظیم کنید و سطوح دسترسی و قابلیت های هر کاربر را تعیین کنید.

8?طراحی سایت شما 100? قابل برنامه ریزی است

وردپرس به عنوان موتور برای وب سایت شما عمل می کند.و می تواند 100? سفارشی شود تا نام تجاری شما از طریق سایت شما درخشش یابد و یک تجربه منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان شما ایجاد کند.

9?یک وبلاگ ساخته شده و آماده است

از آنجاییکه وردپرس در ابتدا به عنوان یک پلتفرم وبلاگنویسی ایجاد شد، قابلیتهای وبلاگنویسی ساخته شده است و در صورت لزوم به راحتی ادغام میشوند به طور خودکار اضافه کردن آخرین پست های وبلاگ به صفحات دیگر سایت (به عنوان مثال صفحه اصلی شما) نیز بسیار ساده است .

10?سایت شما می تواند رشد کند و کسب و کار شما افزایش یابد

سایت های وردپرس بسیار مقیاس پذیر هستند. شما می توانید صدها هزار صفحه یا پست های وبلاگ را در سایت خود داشته باشید و عملکرد سایت به حداقل برسانید.


آموزش افزونه سئو قدرتمند yoast در وردپرس(قسمت چهارم)

آموزش افزونه سئو قدرتمند yoast در وردپرس(قسمت چهارم)

درسه قسمت قبلی در مورد این افزونه توضیحات زیادی دادیم و علت اهمیت این افزونه را بعد از طراحی سایت برای شما توضیح دادیم و همچنین در قسمت های اولیه این افزونه را به شما توضیح دادیم پس در این قسمت توضیحات اضافه را رها میکنیم و میرویم سراغ ادامه امکانات این افزونه.با طراحی سایت اسپیناس همراه باشید.

آموزش افزونه سئو قدرتمند yoast در وردپرس(قسمت چهارم)

اجتماعی

از نسخه سوم به بعد این افزونه بخشی برای مدیریت شبکه های اجتماعی اضافه شده است.در این تب شما میتوانید آدرس های شبکه های اجتماعی خودتان را وارد کنید.حالا این بخش به چه دردی میخورد؟

آموزش افزونه سئو قدرتمند yoast در وردپرس(قسمت چهارم)

این ویژگی به نمودار دانش گوگل(google knowledge graph) مرتبط است شما میتوانید با وارد کردن نام تجاری خودتان این امکان را به سرچ گوگل میدهید تا زمانی که فردی نام تجاری شما را سرچ کرد به او پروفایل شبکه های اجتماعی شما را نشان دهد.به نظر شما این جالب نیست؟

نقشه سایت یا همان xml

آموزش افزونه سئو قدرتمند yoast در وردپرس(قسمت چهارم)

برای داشتان نقشه سایت شما باید آن را فعال کنید تا این افزونه بتواند به خوبی این کار را انجام دهد.حالا بد از این که نقشه سایت را ایجاد کردید میتوانید آن را به گوگل و بینگ و موتور دیگری که میتواند آن را تشخیص دهد معرفی کنید و معمولا از آدرس زیر در دسترس است

www.yoursite.com/sitemap_index.xml که به جای yoursite نام سایت شما قرار میگیرد.شما میتوانید در تب های این بخش این که xml شما شامل چه چیزهایی باشد را تنظیم کنید که تنظیمات این بخش را به خودتان میسپاریم.

پیشرفته

در بخش پیشرفته تنظیمات خاصی وجود دارد که معمولا نیاز نیست به آن ها دست بزنید مگر موارد خاصی که نیاز پیدا میکنید پس ما هم شما را درگیر این بخش نمیکنیم و توصیه میکنیم که فعلا این بخش را فراموش کنید و با آن کاری نداشته باشید.

ابزار ها

در این بخش همانطور که مشاهده کردید ابزاری برای درون ریزی و برون ریزی تنظیمات وجود دارد که اگر شما وب مستر چندین سایت باشید میتوانید از این بخش استفاده کنید چون با تنظیم دقیق یکی از سایت ها میتوانید باقی سایت های خودتان را تنظیم کنید.

شما حتی در این بخش به ویرایش فایل های robot.txt و htaccess. هم دسترسی دارید و میتوانید تنظیمات مربوط به سرعت و تعداد پاسخ های هاست و … در این بخش تنظیم کنید.البته تنظیمات این بخش نیاز به دانش دارد.

یا حتی تغییر گروهی عنوان و متا توضیحات را به صورت یک جا هم فراهم میکند.پس شما در این بخش میتوانید از ابزارهایی که yoast به شما میدهد استفاده کنید.

میز فرمان جستجو

آموزش افزونه سئو قدرتمند yoast در وردپرس(قسمت چهارم)

در این بخش که معروف به میز فرمان جستجو است شما باید کد هویت گوگل را وارد کنید.چنان چه نمیدونستید از کجا باید این کد را دریافت کنید در داخل خود این افزونه با کلیک بر روی دریافت کد هویت وارد بخش اهراز هویت گوگل میشوید(که احتمالا برای ورود به آن نیاز به فیلتر شکن دارید) و در آن جا کد دریافت شده را در کادر مشخص شده وارد میکنید و گزینه تعیین هویت را میزنید تا هویت سایت شما توسط گوگل مورد تایید قرار بگیرد

تنظیمات این افزونه کامل شد حالا شما باید بروید و مطالب سایت خودتان را سئو کنید در آموزش بعدی به شما آموزش میدهیم که حالا اگر قرار است مطلب جدیدی بگذارید یا حتی تصمیم دارید مطالب قدیمی خودتان را به روز کنید چه کاری باید با امکاناتی که این افزونه در هر نوشته و برگه در اختیار شما قرار میدهد انجام دهید.این نکته را فراموش نکنید که طراحی سایت فقط یک قسمت از ایجاد یک سایت است ادامه راه از اهمیت بیشتری برخوردار است.با طراحی سایت اسپیناس همراه باشید.


رنگ هایی که با روح و روان انسان بازی می کند

رنگ هایی که با روح و روان انسان بازی می کند

در این مقاله طراحی سایت اسپیناس وب می خواهیم در مورد رنگ هایی با هم صحبت کنیم رنگ هایی که با روح و روان انسان بازی می کند.

یکی از ابزارهای مهمی که در اختیار طراحان وب ، در طراحی سایت قرار دارد رنگ است با این رنگ ها می توانند کاربران را به طراحی سایتی که انجام می دهند جذب نمایند. در طراحی سایت می توانید با استفاده از رنگ ها رنگین کمانی از رنگ ها را داشته باشید. که با استفاده از این رنگ ها می توانید در ذهن کاربران تاثیر به سزایی داشته باشید. از نظر روانشناسی هر رنگی می تواند یک کنشی از احساسات مختلف و منحصر به فرد را ذهن بیننده بازی کند. در یک طراحی سایتی که طراحان آن باهوش هستند می دانند کاربرد رنگ در جاهای مختلف وب سایت می تواند احساسات بیننده را تحریک کند و با بازی با رنگ ها کاربر را جذب وب سایت کند.

سایه در کاربرد رنگ ها

هر رنگ سایه های متعددی دارد که هر کدام از این رنگ ها می توانند تاثیرات متفاوتی را به کاربر القا کند. میزان روشنی و تاریکی هر رنگ را سایه می گویند که این سایه یکی از ویژگی های مهم در طراحی سایت است. رنگ در طراحی سایت به میزان تجربه طراح بستگی دارد که هر رنگ یک پیام با خود دارد که کاربر می تواند از این پیام برداشت خود را داشته باشد. در زمان انتخاب یک رنگ مناسب در پی واکنش کاربران به آن رنگ است مثلا رنگ سبز کاربران را برای خرید محصول یا خدمت از وب سایت ترغیب می کند.

تاثیر رنگ ها

انتخاب رنگ ها بسیار مهم است در انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت می تواند این درک را به شما بدهد. که هر رنگ چگونه بر میزان ترافیک وب سایت شما تاثیر دارد. از کاربران خود حتما این سوال را بپرسید که کدام رنگ برای آنها جذاب است. مثلا رنگ قرمز را احتیاط کارانه انتخاب کنید و در جای مناسب به کار ببرید تا مخاطبان را جذب وب سایت کنید. یکی از ابزارهای ارزشمند در طراحی سایت همین رنگ قرمز است که ایجاد هیجان و انرژی در کاربران می کنند.

رنگ زرد نشانه شادی و طراوت است اما امکان دارد حس اضطراب هم در کاربران فعال کند. زرد هم مانند قرمز حس هیجان و انرژی را بالا می برد.

رنگ آبی ، یکی از پرطرفداران ترین رنگ در صنایع است . این رنگ در بسیاری از وب سایت های صنعتی مشاهده می شود. که رنگی است پر از آرامش و احساس امنیت را برای کاربران بالا می برد.

رنگ سفید، یکی از رنگ هایی است که همخوانی با بسیاری از رنگ های دیگر دارد. بعنوان یک رنگ مکمل در طراحی وب سایت های مختلف به کار برده می شود. رنگ سفید احساس بی نقص بودن را به کاربران القا می کند و حس سادگی را به خوبی نشان می دهد.